25 Mayıs 2010 Salı

doğum günü hediyesi

hobo ümraniye'de

efendi: bu allah'ın cezası mahallede karnımızı doyuracak bir yer bulamayacağız galiba.
hobo:hemen umutsuzluğa kapılmayın efendim. bakın şurda bir tabela görüyorum:sabo ev yemekleri. türlü sever misiniz?
efendi: başka şansım var mı ki?

(dükkandan içeri girerler. hobo türlü,efendi ise pazı sarma ister)

hobo:türlü de türlüymüş ha! pardon ha-ha.
efendi:sus hobo! bütün bunlar senin yüzünden. ama aptallık bende, senin gibi bir adamın peşine taklıp buralara geliyorum.
hobo:fena mı oldu efendim? biliyorsunuz ki varoş bİr antivaroluş mücadelesidir asfjdas mustafa kemal mahallesi ise devrimci-köylü dayanışması sonucu kurtarılmış bir antivaroluş yeridir.

varoşlarda antikahramanlar yaşar asdjfas varoşlar caddelerinde halılar yıkanan ve çatılarında güvercin beslenen yerler olarak resmedilir, varoş rönesansından sonra evlerin dış cepheleri boyanmıştır ya da amerikan siding ile kaplanmıştır. bunun anlamı şudur, varoşların dış görünüme verdikleri önem, üst-orta sınıfın dış görünüme verdiği önemle yarışır. biliniz ki moda varoştan başlar, varoş insanı moda konusunda taviz vermez. pembe erkek kıyafetleri ilk olarak mustafa kemal mahallesi 3001. caddede yaygınlaşmıştır, giderek yayılarak entelijansta kabul görmüştür.

efendi: asdfdas de ne? her gün yeni numaran çıkıyor hobo.
hobo:a smile from a veil?
efendi: kalk artık.

(ev yemeklerinden çıkar ve caddede yürümeye devam ederler)

hobo: ikizler
efendi:pardon?
hobo:bugün benim doğum günüm efendim. muhtemelen sabaha karşı doğmuşum, üstten üçüncü, alttan ikinciyim.
efendi: bilirsin, seni pek sevmem. ama doğum günlerini severim. kutlamalar falan iyi şeyler bunlar. haydi han bar türkü evi'ne! hobarey!
hobo:efendim?
efendi: gençliğimde ben de türkücüydüm.

(türkü evi'ne girip sabaha kadar halay çekerler. yorgunluktan bitkin düşmüşlerdir fakat türküler susmaz, halaylar sürer)

hobo: size nasıl teşekkür etsem azdır efendim, uzun zamandır bu kadar eğlenmemiştim.
efendi: ben de hobo, ben de. sen tuhaf bir adamsın. ama bu mahalle daha bir tuhaf. artık gitsek iyi olur. lanet olası otobüs durağı nerde?
hobo: efendim koşun 20K.

1 yorum:

olur oluryan dedi ki...

aldığım en güzel doğum günü hediyesi. hey allam sabah sabah ağzım kulaklarımda asfjdafafafsa.
benden de sana gelsin:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=108613785849498&ref=nf