26 Mart 2010 Cuma

okul bitince ne olacak?

çılgın şeyler olacak. bizlere yaşadığımızı anımsatacak şeyler olacak. dinimiz imanımız para olacak. bazılarımız dükkanı açıp köşeyi dönerken, bazılarımız ales hazırlık kitaplarına gömülecek. (bu noktada ağlamamak için dudağımı ısırıyorum)

diyelim, bu zavallı çingenetor es kaza ales'ten mükemmele yakın bir puan aldı, alamaz da olur ya aldı, sonra doktorasını ingiltere'de tamamladı ve sılasına döndü, dönmez ya hadi diyelim ki döndü. sonra sonra, artık nasıl becerdiyse boğaziçi üniversitesi'nde (yazları hisardan aşağı kaptırarak denize girmek, ne hoş) kadro aldı. felsefe bölümünde 'nihil nihil gezmek' isimli dersi veriyor. dersi sadece üç kişi seçmiş.

ya o değil de ben bunları düşündükçe gülümsüyorum, sadece gözlerimi uzaklara devirip bakıyor ve gülümsüyorum. ne işim var lan benim kürsüde falan? kürsüye çıkmasam da olmaz ki.. zira, sınıfta dolaşarak ders anlatsam, minyon tipim ve sevimli hareketlerim yüzünden, sınıfa giren bri beni öğrenciye benzetebilir, saygı maygı göstermez. kürsü şart.

hadi diyelim kürsüye çıktım, ne anlatıcam ben bu çocuklara şimdi? nihil nihil gezmek diye ders mi olur allesen? hem ben muhtemelen, birşeyler anlatmaya başladıktan on dakika sonra kendi sesimden sıkılıp, 'hadi bir ara verelim çocuklar, bu arada bana da bi sigara atsana kenks' derim. 10 dk ders işleyip, 45 dk ara veririm. rezil olurum, insan içine çıkamam. vizelerde soracak soru bulamam. boş kağıt verip, risk budur yazanlara 100 veririm. yaparım bunu.

sonra da disiplinsizlikten ve nihil nihil gezmekten üniversite yönetimi bana soruşturma açar, hocalıktan azledilirim. ağlarım hep.

en iyisi benim kpss'ye hazırlanıp, içişleri bakanlığı'ndan da bir torpil ayarlayarak, ankara haymana'ya kaymakam olmam. hiç olmazsa annem,babam dosta düşmana hava atar, 'bizim kız da haymana'ya kaymakam oldu. bir güzel tayyörleri var ki, allah nazardan saklasın' diyerek çirkinleşir. güzel anam, kadın anam...

Hiç yorum yok: