4 Temmuz 2010 Pazar

deliler için senfoni

evimiz çıplak bir bakire
içine girdiğinizde sıcacıktır, 
eşikte bekletiriz sizi
içeri buyrun ederiz, geliniz!
evimizde yatak ve yemek vardır
size tüm içtenliğimizi göstermek isteriz
geliniz, sizler için iyi giyindik bugün.

sokağın başında hurda bir araba vardır
direksiyonunda çocukluğumuzu gazladığımız (ah)
meyve veren birkaç ağaç vardır, 
kayarak düştü erhan,
geliniz, sokağımızdan geçiniz.

-nasılsınız efendim?
-iyiyiz hamdolsun sizi sormalı?
-paspasa ayağınızı silmediniz, neden?
-anlayamadım, pardon?
-zile neden uzun uzun bastınız?
-ne diyorsunuz canım siz de?
-havalar da pek ısındı canım!
-ne dediniz?

eskiden yaşlıları pek severdim
paraları vardı ölmeyi bekliyorlardı
ikincisi küfür etmiyorlardı
üçüncüsü birbirlerini duymuyorlardı
yaşlıları seviyordum sebep 
tarih biliyorlardı.

onları yemek yerken seyretmek büyük zevkti, 
ikinci dünya savaşında boş kalan midelerini dolduruyorlardı sanki.
yaşlılar artık bir şey bilmiyor
boş bakıyorlar bunak hepsi

evimiz yaşlanmaya karşıdır
realist oda kapılarımız vardır
buzlu camdan kapılar
kartonpiyerden tavanı vardır
iyi ki de vardır
ya yerlerdeki parkeler olmasaydı?
ya buzdolabı olmasaydı annemi sever miydim?

kulaktan dolma sıralıyorum
marmara sanayi bölgesidir
sivas dağlık bir yerdir
ığdır ığdır ığdır, evet öyledir.
ülkemizin batısı gelişmiştir,
doğusu dağlık olduğu için
-aman- çok esmer olduğu için
-neyse- çok uzak olduğu için
kısaca doğuda kaldığı için
-üff- sevmiyorum doğuyu.

kadınlarımız güzeldir
içleri temizdir, geniştir
iki oda bir salondur

erkeklerimiz alelemum kısadır
aptaldır hımbıldır
ama iyidir

kadınlarımız/erkeklerimiz hayal kırıklığıdır
üzgündürler mutsuz olamadıkları için. 
yanlış bilinir insanlarımız çok mutludur.

yurttaşlarımızın hepsi zengindir,
o kendi zenginlikleridir. 

yurttaşlarımız sakin yaratılışlı, sağduyulu, iyi niyetli, akıllı, en birinci, en iyi, en ileri, aman tanrım, en zekidirler
öyle olmadığını iddia edenler:
-kendini zeki sananlar
-gerçekten zeki olanlar
-entelektüeller
-gazete okuyanlar
-zayıf ve çirkin suratlı olanlar

kadınlarımız ilgi çekici, şefkatli, sevecen, olgun, eğitimli, kültürlü, seksi, şehvetli
 anaç, sadakatli, namuslu, ağırbaşlı ve de şişmandırlar

erkeklerimiz, aman!

evimiz her gün nitelikli yurttaşlarla dolup taşar
gönül yazar
beşer şaşar
vatan şaşmaz! 

evimiz modernizmin beşiğidir
mutfağımız postmoderndir, hain!
şu yazarları okuruz. şu filmleri izleriz. şu şeyleri biliriz: babamı tanımam.

biraz da kendimden bahsedeyim
yaşantım bin metrekare günlerim üç saattir
kendimi geçindirecek kadar geçimli biriyim
üniversite okuyorum ve askere gideceğim
sabahları erken kalkarım ava çıkarım
evlenmeyi yarına kadar düşünmüyorum
bence ülkemizin içinde bulunduğu şu kötü günlerde,
yaşlanmamak en iyisi, süt içiyorum devamlı.
hayatımdan memnunum -bunu belirtme ihtiyacı duyuyorum-
eğitim farz, pardon.

evimiz tilkinin gözleridir
halktan gelir hakka gider, öyle iyidir.
yaşlılar bilgelerimizdir, çok susarlar
susmak evimizdeki en sağlam kolondur
depreme dayanıklı olmamazı her gün süt içmeye ve dizi film izlemeye borçluyuz. 

evimizde aptallara yatacak yer yoktur
o yüzden sokakta kalıyoruz. 
ne bilelim hayat bir sınavdır ve biz para kazanmayı öğrenemedik.

-yaşasın kölelerin birbirinden habersizliği.
-yaşasın! yahu yaşasın iletişimsizlik!

neden? ne neden? nasıl neden?
niçin? kimin için? eyvah, ben
sen, bizler, kemkümcüler, hemhemciler
iyimserler, medyumlar, katatonikler
budalalar, dehalar, ironikler, adamlar
her yerdeler. 

onlar her yerdeler
ne? hani nerdeler?
yerdeler, gökteler
allah mı be bunlar?
evdeler, işteler
iyi bari it kopuk değiller
aşktalar, meşkteler
canlarım ya ne kadar sevimliler

evimiz küçüktür
kulaklarımız vardır
büyük kelimeler yutarlar
evimiz küçüktür
bir ayağımız hep dışarda kalır. 

oha asalsdfkjakfkajfhgajas.



Hiç yorum yok: