1 Haziran 2010 Salı

ne demek gitmeselermiş?

sabahtan beri okumaktan, şuraya buraya bakmaktan, sosyal ağlarda zeka kapasitesi analizi yapmaktan filan nevrim döndü ve onca bilgi kirliliği içinde, kayda değer bir analiz de yapmak pek mümkün olmayacak ama, girizleyelim:

şöyle bir cümleyi çok duydum, açıkçası ilk başta bu cümleye aldandım bile, güya objektivizm adına. cümle şu "yahu onlar da gitmeselermiş, israil bu konuda restini koymuştu zaten".  bu düşünce pragmatism açısından pek doğru. evet doğru çünkü sen oraya gidersen -daha önceki eylemlerinde olduğu gibi- israil seni vuracaktır, ya da başka yaptırım uygulayacaktır. nitekim saldırdılar. uluslarası deniz hukuku filan hiç kafa karıştırmadan, israil'in de yaptığı zottirik açıklamaları -vay efendim gemiye inen askerlere sopalarla saldırdılar, oysa askerlerimiz onlarla konuşmaya gitmişti, zaten efendim biz gemilerin bilmem ne limanına yanaşmalarına söyledik-bir kenara bırakırsak, elimizde somut şey olarak insanların ölmesi kalıyor. ölüme kılıf uydurmak, onun üzerine politikalar üretmek, bir halkı tümden lanetlemek filan pek gireşeceğim işler değil. 

bir başka yaklaşım da şu: "İHH hamas propagandası yapıyor, israil'i tahrik ediyor, suç sadece israil'de değil". buna benim yaklaşımım öyle lafı dolandırmadan -hamas'ı da zerre sevmem-, İHH'nın yaptığı yardım adı altında filistinlilerin sorunlarını gündeme getirmektir, bu provokatif de olabilir. bunu şurdan anlıyoruz zaten, gemiler yola çıkmadan türkiye ile israil'in restleşmesinden. ben yardımın içeriğini -ilaç, yiyecek falan filan- pek önemsemedim. önemli olan ve artık dünya'nın gözüne sokulması gereken israil'in bu gibi yardımların yapılmasına koyduğu engeli, bu gibi şeylerden yola çıkarak da dünyaya filistinlilerin mağduriyetini gösterebilmekti. İHH [şunu da araya sokmak niyetindeyim: burdan devam.] bu konuda başarılı oldu mu? oldu (bu da dünyaya yansıması). peki ölen insanlar? 


şöyle zottirik reaksiyonlar da gördüm:
  • hitler'in yahudiler üzerine sözü. bazen anlık ivmelenmedir, olur öyle diyorum, esasında öyle düşünmeyecek kadar sığ insanlar olmadıklarını tahayyül ediyorum (iyi niyetimi sürekli koruyorum), fakat olmuyor arkadaşım. şu gerzekliği her yerde sergilemeyin, duruşunuzu belirleyin, ordaki oksimoronluğu anlayın artık. tepkinde haklısın ama bunda haksızsın ibne. 
  • beyaz türklerin de şöyle bir kaygısı var, bu bilinçaltı okumasıdır yanılıyor da olabilirim, "yahu bu en çok erdoğan'a ve akp'ye yarayacak :(". bi siktirol git lan. 
  • "ya bizim insanımız balık hafızalıdır unutur yarın" genel yönelim bu yönde. tam kafe siyaseti işte bu. unutulur diyorsan, toplum mühendisiyim ben bu işlerden çok iyi anlarım diyorsan haklısın abi. sen hep haklısın lan.
  • "bu bir savaş sebebidir". evet, şu anda türkiye'nin savaş açması için yeter sebep var. iran'da arkadan türkiye'den bir kıvılcım bekliyor zaten. de sonra abi? sonra ne olacak? savaşa engel olayım derken savaşacak mısın? tabii dişe diş, göze göz.
  • açık seçik antisemitizm propagandası yapılıyor. bakıyorum herif hadisler, ayetlerle filan konuşuyor. lan? necip fazıl'dan alıntılarla geliyor adam. yahu iki dakika duruş sergileyin diyorum başka bir şey demiyorum. yine iyi niyetimi koruyarak "anlık ivmelenmeler, kimse yahudi düşmanı filan değil". türkiye'deki museviler duyarlılıklarından mı korkularından mı bilmiyorum şöyle açıklama yapmışlar: 'Gemiye müdahele: “kamuoyunun üzüntüsünü paylaşıyoruz”'. 
  • boykot çağrısı yapılıyor işte ürünler listeleniyor, bunları bunları kullanmayın filan. denyonun biri çıkıyor "facebook'un sahibi de yahudi keh keh keh" diyor. işte böyle olağanüstü durumlarda ne kadar duygusallaşırsak ortaya o kadar aptal manzara çıkıyor ortaya. 
neyse, kafa o kadar dağılıyor ki verdiğin tepkiler de dağınık, duygusuz, çaresizce oluyor. ısrarla israil'e küfür etmiyorum. ısrarla galeyana gelip "beyler savaşa" diye saçmalamıyorum. abi liseyi bitireli uzun zaman oldu, ne diyeyim bilemiyorum.

3 yorum:

çingenetor dedi ki...

yani kim derdi ki günün birinde böyle bir konuda tartışıcaz diye ama bir noktaya takıldım beni aydınlat: ne demek 'ısrarla israile küfür etmiyorum?'

şu durumda ben israile küfretmemek için hiçbir sebep göremiyorum. barış uygur olalım hadi-cefakar israil halkını tenzih ederek. ama bu yıllardır sürdürülen bir devlet politikası. bambaşka bir oluşumdan bahsediyoruz, yeri geldiğinde ve katliam yapmak istediğinde bütün uluslararası kamuoyunu yok sayabilen bir devlet. bana hiç de insancıl gelmiyor ve bunun altında başka şeyler aramak durumunda kalıyorum. çünkü israil devletine kendi halkından tepki de çok nadir geliyor ve bu politika yıllardır sürüyorsa kusura bakmasınlar ama devletin yanında halkın da bunda çok büyük payı var. saldırgan politika değiştirilemeyecek birşey değil. bunu değiştirmek de gayet sivil toplumun elinde olan bir durum.
yani soğukkanlı davranmak ayrı, olaya karşı duruş sergilemek ayrı tavırlar. orda burda verilen gereksiz ve abartılı tepkiler nedeniyle olaya bütünüyle tepkisiz kalmak da çok yanlış olur kanısındayım. öyle değil mi?

olur oluryan dedi ki...

benim epey kafam karışmadı değil bu meseleyle ilgili olarak. meseleden sıyrılmak için de sadece ölen insanlara yoğunlaştım. evrensel bir suçlu bulmak niyetinde değildim, halen de değilim. sağduyuyu korumanın tepkisizlikle ölçülmesini, kriter olarak da küfür edenler/küfür etmeyenler'in öne sürülmesini bu tartışmalar dönerken de çok duydum, ilerde de duyulacak illa ki. birey olarak adamakıllı bir tepkinin namümkün olduğunun bilincinde olarak verilen tepkilerin doğruluğunu yanlışlığına odaklanmaktan başka "tepki" kalmıyor maalesef.

ne bileyim en son düşüneceğim şey bir yahudinin -sıradan bir yahudi- lanetli olması. ben buna takıyorum çünkü, bu mantık şuna çok benziyor "adana'dan adam çıkmaz". bu bana komik geliyor, gelecek de. diyorsun ki "israil halkı da israil devleti kadar suçlu", türkiye gibi sicili pek hoş olmayan bir devletin vatandaşı olarak türkiye'nin devlet politikalarını kimse sırtına yüklenmez herhalde, bir israillinin de bu politikaları kendine yük edeceğini pek sanmam. almanların hitler'in yaptıklarını yürekten onayladığını düşünmüyoruz sanırım, peki almanlar hitler'e engel olabildiler mi? sudanlıların darfur'daki zencileri katletmesini gönül rahatlığıyla onayladığını düşünmüyoruz herhalde, o halde neden sudan'da iktidar al aşağı edilemiyor? ne bileyim en bariz örnek olarak türkiye'deki iç polikilardan kime sorsan memnun değil ama memnun olunmayan iktidar bir daha seçiliyor, e o zaman türkler bunu hakediyor? bilemiyorum işte, böyle düşününce de "demokratik" yollarla başa geçenlerin tüm halkı temsil ettiği, ve o halkın da o iktidardan birinci derecede sorumlu olduğunu söylemiş oluyoruz. kimse çıkıp şunu dememeli, israilli 7 tane dangalak büyükbaş'ın ve de israilli dangalak askerlerin suçu tüm halka aittir. bu sadece anlık bir sinirdir, gelir geçer. noam chomsky israil'e alınmıyor mesela, bir sürü yahudi bu katliamvari olaydan sonra net tavırlar ortaya koydu. peki şöyle mi demek mi gerekiyor "tepki veren yahudileri tenzih ederim, geri kalanını at çöpe".

bir israilli (hem de israilde) köşe yazarı çıkıp şuna benzer bir şey diyebiliyor "teşekkür ederiz her şeyi bok ettiniz". amacım israil'i savunmak değil (gerçi israi'i savunmuyorsam ana avrat düz gitmeliydim, çünkü küfür büyük bir turnosol oldu, bak en sevdiğim adamlardan biri nasıl da sığlaştı: http://www.afilifilintalar.com/index.php/ah-o-gemide-ben-de-olsaydim) peki ah muhsin de bir insan olarak böyle bir tepki koyabilir mi, koyar hem de şeyiyle bile koyar. bu da hoş görülebilir, bu da "duygularıma tercüman olmuş" minvalinde kabul görülebilir, eyvallah. ama ben ısrarla küfür etmiyorum, etmeyeceğim de. benim de kendime göre bir tepki koyma stilim var (böyle yapınca da fethullah gülen'in tepkisi geldi aklıma her nedense asdfjafasfasf, beyfendi kendi çıkarlarını koruyan "orta yollu" bir tepki koymuş: http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=1000668&Date=04.06.2010&CategoryID=77)

şu ana kadar israil yanlısı gibi görüldüm ya küfür etmediğimden dolayı, üzülsem mi bilemedim.

olur oluryan dedi ki...

şiir kalkmış onun yerine yazı konmuş, şiir şöyleydi:

ah o gemide ben de olsaydım

obama ebenin örekesine
bacağım girsin de ağzından çıksın
israilli erler karının kuru
ambarına bombaları tıksın da tıksın.

piçlerini al git ortadoğu’dan
cümlesi kongre’ni düzsün sıradan
sivil yahudiler candır, buradan
asker götür ağzına sıçsın da sıçsın.

zulmün kanununu yazsam yeniden
kitabını sana itsem geriden
israil hükümeti inler beriden:
‘ordan çıkartıp bize soksun da soksun.’

o gemide ben de olsaydım eğer
kobrayı salardım aştot’a, meğer
israilli bütün kadın faşistler
modern türk şiirine doysun da doysun.

küfür haram amenna lakin bu savaş
başladığından beri korkunç bir telaş
içindeki siyonist yazar arkadaş
lar benden çok hicap duysun da duysun.